Wilt u meer weten over deze training?

Neem contact op

Resultaat training coachende gespreksvoering

  • Met de training coachende gespreksvoering leert u waarom de ander zijn
    patroon in stand houdt en hoe dit zichtbaar te maken;
  • De verschillen sturen in weerstand, ambivalentie, verandertaal en
    commitmenttaal en de fasen van gedragsverandering;
  • Kennis maken met de basisprincipes van motiverende gespreksvoering;
  • U leert weerstandtaal en onderliggende ambivalentie (hinken op twee gedachten)
    te herkennen en met de juiste gespreksinterventies om te buigen naar innerlijke
    motivatie tot verandering bij de ander;
  • Het resultaat is dat u de gesprekspartner in beweging krijgt door de juiste vragen
    te stellen in de bijbehorende fasen. 

Programma training coachende gespreksvoering

  • Uiteenzetting van de stadia van gedragsverandering;
  • Het continuüm van de fasen van weerstand tot commitment en bijbehorende kenmerken;
  • De basisprincipes van dialoogvoering: empathie uitdrukken, meebewegen met
    weerstand, open vragen stellen, reflectief luisteren, bevestigen,
    samenvatten en verandertaal uitlokken;
  • Technieken om weerstand om te buigen en te hanteren;
  • Overzicht van weerstandtaal, ambivalentie, verandertaal, en commitmenttaal;
  • Coachende gespreksvoering toepassen om talent en sterkten in kaart brengen,
    onderliggende beweegredenen op te sporen en om tot een ideale werksituatie
    te komen om nieuw gedrag in te slijten.

Specificaties

Aantal deelnemers
4 tot 6 personen.

Blended Trainingsvormen

  • Als 1-daagse of 2-daagse, afhankelijk van voorkennis;
  • Als management programma voor meerdere (2-4) dagdelen.

Gerelateerde training

©2018 HetWerkt | Sitemap | Algemene voorwaarden | Privacy | Persberichten