Wilt u meer weten over deze training?

Neem contact op

Programma training adviesvaardigheden

Interpersoonlijke vaardigheden

  • Inzicht krijgen in uw adviesstijl en het verkennen van andere stijlen;
  • Zicht krijgen op uw eerste indruk, geloofwaardigheid en overtuigingskracht;
  • Na een adviesgesprek het gevoel tegengaan ‘geen echt contact’ gehad te hebben;
  • Uw mensenkennis vergroten met de belangrijkste non-verbale signalen in adviesgesprekken;
  • Inzicht krijgen hoe u de werkelijke koopmotieven kunt peilen: de vraag achter de vraag.

Commerciële vaardigheden

  • Partnership opbouwen met uw klant;
  • Reële spelregels eigen maken bij offertes;
  • Effectief omgaan met betaald en onbetaald werk en
    een reële tijdsbesteding van acquisitie en relatiemanagement;
  • Inzicht krijgen hoe om te gaan met verschillende (lastige) types;
  • Inzicht krijgen in soorten van koopsignalen en beslissingscriteria bij dienstverlening;
  • Effectief omgaan met inkoperstrucs, schijnbezwaren en drogredenen.

De adviseur als professional

  • Een harde boodschap zacht en wenselijk overbrengen;
  • De vraag achter de vraag naar boven halen;
  • Effectief omgaan met het integriteitsconflict en ethiek vanwege
    uw rol als acquisiteur en adviseur;
  • Kundig worden in het rapporteren en presenteren van een consult;
  • Kennis nemen wat er komt kijken bij presentatievaardigheden en
    positionering van uzelf, uw bedrijf en uw dienstverlening;
  • Inzicht krijgen in do’s en dont’s bij organisatiesensitiviteit in uw adviesomgeving;
  • Inzicht en attitudevorming verkrijgen omtrent de positie van
    adviseur in de Nederlandse economie.

Resultaat training adviesvaardigheden

  • Effectief interpersoonlijke gesprekken te voeren op relatie-, proces- en inhoudsniveau;
  • Zich zakelijke etiquette en -factoren eigen maken die de ondefinieerbare klik bepalen;
  • Spanningsvolle situaties te hanteren;
  • Kennis te nemen van inventarisatievragen: het (hele) vraagstuk helder krijgen;
  • Hoe u inzicht krijgt in verwachtingsmanagement: wat wordt er wel of niet
    verwacht door uw gesprekspartner en hoe kunt u die verwachtingen overtreffen?;
  • Kennis te nemen van adviserend verkopen: adviesstrategieën, proces van
    beïnvloeding en acceptatietechnieken;
  • Balans te houden tussen drie rollen; die van inhoudelijk expert, adviseur en acquisiteur. 

Specificaties

Aantal deelnemers
4 tot 6 personen

Blended Trainingsvormen

  • Als 1-daagse of 2-daagse, afhankelijk van voorkennis;
  • Als programma in
    meerdere (4-6) dagdelen

Gerelateerde training

©2018 HetWerkt | Sitemap | Algemene voorwaarden | Privacy | Persberichten