Programma Klantgericht werken

Overtref verwachtingen

 

In 2023 telde het CBS er 3.688 overheidsinstellingen, dit is inclusief gemeentelijke instellingen. En ze communiceren allemaal met burgers, ondernemers en andere doelgroepen in de samenleving. Hoe pak je dit nu als overheidsinstelling met succes aan?

Praktische oplossing

De Training Klantgericht werken is voor teams, organisaties in de publieke sector en hun medewerkers die de interne en externe klantgerichtheid willen verbeteren.

 

Klantgerichtheid of burgergerichtheid is een combinatie van communicatieve vaardigheden, instelling en klantgevoeligheid. Niet alleen voor externe klanten, maar ook voor interne klanten.

 

Een overheidsinstelling waar service voorop staat maakt klantgerichtheid onderdeel van de hele publieke organisatie.

 

Je wilt burgers en ondernemers informeren, hun vragen beantwoorden en bepaalde processen gemakkelijk doorlopen. Hierdoor zorg je ervoor dat burgers en ondernemers informatie snel en efficiënt vinden via het gewenste kanaal.

 

Deze onderwerpen komen aan bod

  • Rol en verantwoordelijkheid bepalen in klantgerichtheid
  • Definitie geven aan “klant”
  • Bepalen wat de waarden en normen zijn van klanten
  • Randvoorwaarden van de organisatie vaststellen
  • Klantgericht denken en klantgericht handelen
  • Klantgerichte vaardigheden leren en leren luisteren
  • Assertief communiceren en klantgericht
  • Behoefte bepaling van de klant vaststellen en vertalen
  • Klantgerichte klachtenafhandeling leren toepassen
  • Klantgericht nee zeggen
  • Ombuigen interne en externe weerstanden
  • Praktijksituaties en rollenspelen
  • Interne klantgerichte communicatie definiëren en implementeren

 

 

Wat levert dat op?

De opbrengsten voor jullie als overheidsinstelling vind je in:

  • Je brengt de (interne) klantgerichtheid van de overheidsorganisatie naar een hoger niveau
  • Je kent de aspecten van klantvriendelijkheid en klantgerichtheid
  • Jij kunt burgergerichtheid vertalen naar je dagelijkse werkzaamheden op de werkvloer 
  • Je hebt inzicht in de wensen en behoeften van de interne en externe klanten en op welke wijze je hier optimaal op kunt inspelen
  • Je hebt inzicht in je persoonlijke stijl van klantgericht werken en in praktijk gebracht
  • Je kan op positieve wijze met klachten omgaan, zodat een goede relatie en verbinding met de (interne) klant gewaarborgd blijft

Kosten 1 dag / € 1.250,-

P.P. excl. BTW


 

Dit is inclusief:

 

  • 10-12 deelnemers
  • Online afstemming overleg met de opdrachtgever(s)
  • 2 daagse training 
  • Communicatiescan iedere deelnemer
  • Het boek Klantgericht werken in de publieke sector
  • Persoonlijke licentie voor de leeromgeving HetWerkt Academie
  • 6 mnd. toegang Programma Klantgerichtheid in de HetWerkt academie
  • Compleet materiaalpakket
  • Maatwerk opdrachten en hand-outs
  • Na 2 maanden nazorg online afstemmen met de opdrachtgever(s)

 

Aan het einde van dit programma ontvang je een HetWerkt-certificaat van deelname. Hiermee krijg jij een kwaliteitscertificaat dat gewaardeerd wordt in de publieke sector.

  

Subsidie ESF+ 2021-2027

Vanaf 3 april 2023 subsidie aanvragen ESF+ Arbeidsmarktregio’s Sociale inclusie | Nieuwsbericht | Uitvoering van Beleid (uitvoeringvanbeleidszw.nl)

Nu Boeken
klantgericht.png
  • We zijn Open en Nieuwsgierig

  • Kiezen voor Deskundigheid en Professionaliteit

  • We benutten onze 25 jaar Vakexpertise

Heb Je Vragen?

085 0290 850

JaHetWerkt Logo
>